Konference Five teamu

05.03.2009 18:26

Kubo máš za sebou první plnohodnotnou sezónu jak v jezdcích tak v teamech. Co čekáš od nové sezóny? A co čekáš ty Alfe?  

Kuba: Popravdě nevím co mám čekat. Jak Táborský tak Brněnský šampionát se od loňské sezóny značně změnily, takže vše bude velká neznámá.

Alf: Bude to zajímavá sezóna ze všech stran a doufám, že i ze strany Five teamu. Jsem plný očekávání a moc se těším na první Rz v letošním roce.

Techniku jste zdokonalili a máte špičkové vozy. Jaké jsou letošní cíle?

Kuba: Jak už jsem psal výše, oba šampionáty, kterých jsem se loni účastnil se značně změnily, což bude mít jistě za následek zvýšení prestiže a tím i zvýšení počtu špičkových jezdců ve startovní listině. Mým letošním cílem je dojet všechny podniky do kterých odstartuji.

Alf: Upřímně? Dojet první závod a nabrat potřebný klid z techniky. Je toho moc nového a stále ještě není vše na svém místě takže není čas testovat, ale už to vrčí. Dál se uvidí jak to půjde, ale budu se snažit, aby to šlo co nejlépe.

 

Domácí Táborský šampionát. Jak tam vidíš svoje šance?

Kuba: Podle seznamu licencovaných jezdců bude v Táborském šampionátu letos veliká konkurence. Já svoje šance vidím tak, že se budu pohybovat hned za těmi co budu rychlejší než já (smích). Je jasné, že umístění bude horší než loni a šestku, kterou budu vozit na svém modelu asi neobhájím, ale snad se mi podaří udržet se v první půli startovního pole.

Alf: Snad stejně jako loni. Přibyli jezdci v top a tak to bude letos těžké, ale budu se snažit držet se v předu. Rozestupy jsou menší a menší a tak uvidíme jak to dopadne. Mám respekt i z jezdců co nám loni nestačili, takže nevím.

 

A co šance teamu?

Kuba: I když se některé teamy změnily, myslím že máme šanci obhájit třetí místo z loňské sezóny. Nebo se o to alespoň pokusíme.

Alf: Boj letos bude opět vyčerpávající. Favoritem jsou kluci z Krumlova a Čisté, ale o třetí místo bude boj, ale snad to půjde.

 

Nemůžeme zapomenout na neutuchající boj s PB Pepetoni teamem. Jste zhruba na stejné úrovni. Bude letos Five team opět rychlejší?

Kuba: Určitě je mým přáním, abychom je porazili a uděláme pro to oba maximum. Petr ovšem podává stabilně dobré výkony a mladý Pepetoni na konci loňské sezóny až neuvěřitelně zrychlil. Boje budou letos mnohem vyrovnanější a je možné, že až poslední RZ rozhodne kdo tento souboj vyhraje.

Alf: Hrozně se na to těším. Trochu mě zklamaly teamy v Brně, ale v Táboře by to mohlo být opět velice zajímavé. Kluci z PB Pepetoni teamu jsou velice dobří. Inovace techniky a jistě velká chuť do bojů jim nechybí a doufám, že to bude jak říkal Kuba! Až do poslední RZ.

 

V Brně se posílili teamy a vytvořila se propast. Letošní rok zřejmě nezasáhnete do bojů. Je to pro tebe ztráta motivace?

Kuba: Ztráta motivace rozhodně ne. Na závody jezdíme především proto, že je tam vždy dobrá zábava a sejde se tam pohodová parta lidí. Závodění je až na druhém místě. A navíc, i když nebudeme bojovat o přední příčky, tak nějaký soupeř se určitě najde.

Alf: Ani ne tak ztráta motivace jako překvapení. Trochu jsem to nečekal. Osobně mě to mrzí, ale budeme se rvát.

 

Loňský boj z xracing byl napínaví až do poslední Rz a nikdo to neměl jisté. Letos budete bojovat spíše v jezdcích. Jak tam vidíš možnosti svoje a teamového kolegy?

Kuba: Nedělám si iluze, že si z některého podniku v Brně odvezu byť jen jediný bod. Konkurence bude  obrovská a při bodovém systému, který tam mají, na body dosáhnou jen ti opravdu dobří. Co se týče Alfa, tak jeho bodové šance se ukážou až po prvním závodě, protože vyměnil velkou část techniky a ani on sám netuší jak se mu bude s novým modelem sžívat. Jestli vše půjde dobře tak by v Brně pár bodíků nasbírat mohl.

Alf: Jak už řekl Kuba. Bude to hodně o prvním startu. Doufám, že propad dolů nebude a jak se moc posunu nahoru to je otázka, na kterou zatím neznám odpověď. Co se týče Kuby, tak si myslím, že se zbytečně podceňuje. Jede druhou sezónu, takže zázraky nečekám, ale budu ho honit. (smích)

 

Cíle v domácím prostředí jsou jistě ty nejvyšší, ale na co by jsi bral na konci roku jako úspěch? V Táborském šampionátu?

Kuba: V poháru jednotlivců by pro měl byl veliký úspěch, skončit do desátého místa. Není to nereálné, ale budu se muset hodně snažit.

Alf: Konkurence přibyla a to je dobře pro všechny. Nepředpokládám, že se bude jednat o nudné závody a proto jistě pro mě bude úspěch cokoliv co potěší a zahřeje jak mě, tak diváky u tratě.

 

V Brněnském šampionátu? Z pohledu jezdce a teamu?

Kuba: V Brně by byl obrovský úspěch ukořistit alespoň bod. Z pohledu teamu je tam proti loňsku neskutečně větší konkurence a tak bude velikým úspěchem kdybychom skončili s bramborovou medailí.

Alf: Trochu čekám s čím vyrukuje konkurence, ale pokud se mi povede trochu stabilně se motat kolem bodů bude to fajn, ale bude to moc těžké. Teamy budou v režii jiných, ale brambora by byla bomba.

 

Ještě bych se chtěl zeptat na kastle. Nádherná práce! Nebude tě to omezovat jet s tak nádhernou kastlí?

Kuba: Doufám že ne. Je sice pravda, že za každý šrám který utrpí, budu trpět, ale byla vyrobena po závodění a tak by bylo škoda, nejet s ní naplno.

Alf: Jo tak to je dobrá otázka. Snad jí moc neotluču a omezení asi bude, ale u koho kdo má novou kastli trochu není.

 

Hrana je široký pojem. Dostal jsi se na ní loni? Jaký to byl pocit?

Kuba: Myslím že na hranu jsem se dostal ke konci loňské sezóny na staré Táborské šotolině. Ta mi perfektně sedla a bylo to vidět i na časech, protože jsem si zajel svůj rekord, třetí místo v RZ. Je to báječný pocit, když člověk cítí, že se dostává na hranici svých možností, ale přitom má model pod naprostou kontrolou.

Alf: Hrana byla trochu nečekaně docela brzo a to hned na prvním brněnském závodě. Tam se jelo ukrutně rychle a chyba v poslední Rz mě stála moc. Ve výsledku sice ne tolik, ale pád ze stráně následně se vyhrabat do 3-4m stráně a zajet 4 čas se ztrátou na vítěze Rz něco kolem 12s. To docela šlo.

A na konec co by jsi chtěl popřát soupeřům a divákům u trati?

Kuba: Divákům samozřejmě ať mají na co koukat a soupeřům bych chtěl popřát ať jsou jejich baterky vždy dostatečně nabité, modely bezporuchové a ať je poslouchají ruce, protože na těch záleží nejvíc.Závěrem bych chtěl vzkázat všem soupeřům, kterým jsem schopný konkurovat, že ode mě v letošní sezóně nedostanou nic zadarmo. :-)

Alf: Soupeřům asi jediné, aby jich bylo co nejvíc v cíli a hlavně co nejvíc v cíli za mnou. (smích) Co se týče diváků, tak ať si udělají chvilku a přijdou se podívat. Hlavně holky z Red Bullu by se zas mohli stavit. (smích)

 

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.